PUIK Hosting biedt ondersteuning op webmail. Wil je ook kunnen emailen met Outlook? Dat is mogelijk. Wij bieden beperkte ondersteuning maar helpen je graag op weg met onderstaande instructies. Om een mailbox toe te voegen aan Outlook, volg je de volgende stappen:

  1. Open Microsoft Outlook.
  2. Klik op “Bestand” in de menubalk en selecteer “Account toevoegen”.
  3. Volg de stappen in de wizard “Account toevoegen” om een nieuwe account toe te voegen.
  4. Selecteer “Handmatig instellen of extra servertypes” en klik op “Volgende”.
  5. Selecteer “Internet E-mail” en klik op “Volgende”.
  6. Voer uw accountgegevens in:
    • Uw naam: voer hier uw volledige naam in.
    • E-mailadres: voer hier uw volledige e-mailadres in.
    • Accounttype: selecteer “IMAP”.
    • Inkomende mailserver: voer “mail.domeinnaam.nl” in.
    • Uitgaande mailserver (SMTP): voer “mail.domeinnaam.nl” in.
    • Gebruikersnaam: voer hier uw volledige e-mailadres in.
    • Wachtwoord: voer hier uw e-mailwachtwoord in.
  7. Klik op “Meer instellingen”.
  8. Ga naar het tabblad “Servers” en zorg ervoor dat het vinkje “Mijn uitgaande server (SMTP) vereist autorisatie” is aangevinkt.
  9. Selecteer “Gebruik dezelfde instellingen als voor mijn inkomende e-mail” en klik op “OK”.
  10. Klik op “Volgende” om de account te verifiëren en te voltooien.

Lukt het instellen met bovenstaande instructies niet? Door de enorme verscheidenheid aan mailprogramma’s en versies, kan het zijn dat de instellingen in jouw mailprogramma iets afwijken. Indien gewenst kunnen we tegen betaling met je meekijken naar de instellingen van je emailprogramma. Neem hiervoor contact op met onze servicedesk.

Vergelijkbare berichten