Maakt je WordPress website gebruik van contactformulieren? Dan is de kans groot dat je wordt overladen met spaminzendingen. Om dit te stoppen, kan je gebruik maken van reCAPTCHA. ReCAPTCHA is een dienst van Google waarmee beoordeeld kan worden of een formulierinzending van een echt persoon komt, of van een bot.

In deze handleiding helpen we je met het gebruiken van ReCAPTCHA in je contractformulieren.

ReCAPTCHA keys aanmaken bij Google

  1. Ga naar https://www.google.com/recaptcha/admin/create
  2. Log in met je Google-account of maak een account aan.
  3. Zodra je bent ingelogd, kan je een nieuwe website toevoegen. Eén van de keuzes die je dient te maken, is of je een reCAPTCHA key van versie 2 of versie 3 wilt. Welke versie je nodig hebt, is afhankelijk van de formulierenplugin die je gebruikt in WordPress. Wij adviseren het gebruik van Gravity Forms voor het aanmaken van formulieren. Deze werkt met reCAPTCHA v2 Invisible.

Zodra je je website hebt toegevoegd, krijg je een Site Key en een Secret Key te zien. Deze heb je zo nodig om je WordPress formulier te koppelen met reCAPTCHA.

ReCaptcha activeren bij Gravity Forms

1. Voeg de Site Key en Secret key toe aan de instellingen van Gravity Forms. Kies voor Invisible (V2 key):

2. Voeg aan elk formulier dat je wilt beveiligen met ReCaptcha de ReCaptcha-validatie toe:

Vergelijkbare berichten